Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×

More from deviantART



Details

Submitted on
June 1, 2012
Link
Thumb

Stats

Views
305
Favourites
1 (who?)
Comments
7
×
Yep, it's no more school for me in two months! Phew, am I glad to be rid of that place, this last period was honestly something I do not wish to relive… The only good thing was that it was lighter than our other periods, but that's pretty much it. Both the courses we had were just… ugh. I'm not going to bore you with the details, but I'll say that 3D animator won't be on my dream job list, or any animator on that matter. I also learned the hard way that I really need to try to improve my social skills… I'm not a people person, but too much loneliness isn't really good for you either…

Next week is Desucon here in my homecity, really looking forward to it! Though there is a shadow on it, on the matter of my cosplay. I was supposed to go there as Sucker Punch's Sweet Pea in a small group consisting of Rocket, a steampunk zombie nazi and the demon samurai. Due to my horrendously stupid timing mistake I at first thought that I didn't have time to make my costume due to entrance exams and my summer job, but after a while realized that I actually would've had the time had I spent it wisely instead of derping around… Now I have a week to go, I don't have any of the needed materials or any kind of plan how to actually do it, nor have I a wig for it. My own hair isn't quite long enough, but in an emergency it could suffice, and there is a fabric store in the city centre, so getting the material isn't really that much of a problem. What is, however, is that I'm not sure how to turn the meters of fabric into the actual outfit, with the gloves and to tune a pair of boots to go with it. I also look extremely stupid with my hair parted in the middle… I have no idea how I could ever keep my hair like that when I was a kid… orz So yeah, in short, time isn't really a problem, or getting the material, but the actual cutting and sewing and fitting and all that. I just don't really know how I should go with cutting the material to make it look at least plausible, I guess I should just go with it and experiment, but I'm over-stressing myself because of it, and that's the heart of the problem. I'm not the one to take stress well, and when encountered with it all motivation to do something about the stressing matter vanishes and I end up doing nothing, usually regretting afterwards how I didn't do anything. I hate my personal mistakes and failures, and I'd rather do nothing than give it everything I've got and fail. At least then I have the hope that I could've done something had I actually tried.
But I digress. The point is, I don't know whether to go for the cosplay or not. I'm planning on doing it anyway but to another con sometime later, when I actually have a bit more time to do it. But for Desucon… I dunno. Unless I get a sudden spout of inspiration I'm thinking about settling with a random closet cosplay. If anyone has any tips to help with Sweet Pea's costume, I'd be immensely grateful.

On other news (again), I finished my Mass Effect 2 play, hmm, a bit over a week ago I guess, and started ME3 almost immediately after. Much better suited for me with the easier fighting system (though I did manage to die… twice, anyway xD Hahaha I'm such a noob). I went back to courting Liara, though I kinda… blew that up. With Traynor :'D A stupid mistake was stupid and I was kicked right back to the friend zone with her x'D How could I ever had thought about keeping it a secret, she is the god damn Shadow Broker after all… |'D But it wasn't fully my fault, I mean who the hell showers with the door open anyway? :' D Oh well. Good thing it's just a game.

I guess that's about it? Oh yeah, I'm going back to London at the end of June :woohoo: For a week again, this time with my family<3 I'll make a journal about that later on, but just wanted to mention it : D

On that note, JiiBee over and out~
  • Mood: Lonely
  • Reading: Fics
  • Watching: YouPoop
  • Playing: ME3
Add a Comment:
 
:iconvaricellae:
Varicellae Featured By Owner Jun 1, 2012
Onnea valmistuneelle! <3
Mie en tota cossia ehdi ja jaksa alkaa vääntämään Desuun, mut ehkä Animeconiin tai johonkin muuhun sitten? Tulee vielä sopivasti tähän muuton perään vielä kouluhaastattelu ja koekirjan hommaus ja sit heti Desuun .__. Ja seuraavalla viikolla lisää haastatteluja. En ehi varmaan päivääkään oikeesti vaan olla ja lomailla :'D
Voi eii, tuun siun matkalaukkuun Löndöniin!!
Reply
:iconoblivion69:
Oblivion69 Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist General Artist
Onnea!! Ootko Desuconissa myös perjantaina? Siellä on silloin klo 21 aika hupasa luento animun ja mangan vihaamisesta XD
Reply
:iconjiibee:
JiiBee Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist General Artist
Tarkotus ois ainaki olla kaikkina kolmena päivänä : D Aa, en oo yhtää tullu sen ohjelmaa ees kattoneeks, on kyl aika myöhää mut vois kattoo jos jaksais jäädä sen seuraamaa c:
Reply
:iconoblivion69:
Oblivion69 Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist General Artist
Ok. Nähdään Sibbetalolla
Reply
:iconjiibee:
JiiBee Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist General Artist
Jep, siällä nähdään o/
Reply
:iconluinie:
luinie Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist Writer
Yay~ Congratulations for surviving, and hopefully you'll get into the school you want?

Mind if I and my sis hang out with you again in Desucon? We'd end up dead with just the two of us.
Reply
:iconjiibee:
JiiBee Featured By Owner Jun 1, 2012  Hobbyist General Artist
Well I still have a year and a half, I'm just praying the courses will be a bit more pleasant in the future. And nah, didn't get anywhere, I'm still stuck with Hyria :'D Better luck next spring (I hope).

Of course not, the more the merrier : D Vari will be with us also, and at least two other guys, probably, the rest of our kinda crashed cosplay group c:
Reply
Add a Comment: